Sunday, March 7, 2010

Kursus Kahwin


Salam Semua...

Biase la kalau nak kahwin kan, mesti la kena kursus kawen kat malaysia ni. Lain la org yg dh plan mmg nak kawen kat luar. So, xyah la susah2 hadapi kursus kawen selama 1hr setengah yg agak membusankan jugak la. Tapi ade gak bab2 seronok die...

Tapi bagi aku ade separuh penceramah mmg agak busan, tp xsemua la. Byk pun yg best n lawak2 kit... kebanyak'n org mesti ingat penceramah perempuan agak busan, tp terbalik ye..kursus kawen aku gi ni. Ustazah nye bagus2 la, yg ustaz plak ade yg membosankan.

Pasal pakaian plak...Hari pertama aku pakai suar jeans ag, aku tgok peserta ln semua pki baju kurung..haha aku mmg "stylo" bak kata Ejat la...Tp sebenarnya aku dh malu..hehe tp buat tak tau je... Hari kedua barula pki baju kurung...comel sikit... So aku nasihatkan korang pakai la baju ape2 pun...ikut suke asal sopan dh...bukan nye diorg halau pun kalau korg pki jeans kan...Tp sebab aku nye tempat ni xramai yg hadir, so segan kit la,hehe. Privacy kit la tmpt ni...coz tmpt baru kan...

Macam biase la dalam kursus ni macam2 kite belajar ye, dr segi kesihatan, kewangan, akidah, hubungan, komunikasi diantara suami & isteri. Tp xsemua kite leh paham kalau kite tak hadapinya..ni cume kulit2 je yg kite perlu tau sebelum menempuh alam baru nnt.


So kalau korang2 agak nye rase nak kawen dh dlm mase terdekat ni, aku rekemen la korng gi tempat ni..Bagus n byk la bnda2 yg kite tau nnt. Ape perlu kite buat, ambik borang kawen kat mane semua...Kalau ade masalah yg susah nak kawen ke, mcm sebab2 wali ke..or xleh kawen ke. Dtg la sini, owner tempat ni yg akan terangkan kat korang...memang bagus n detail la korng tau. Takde masalah la...compem..

Ni die alamat nye Kursus Kahwin An Najijah, Rampai Business Park, KL.

2 comments:

Khairun Nisa Jalani said...

xsaba nk tgk ko atas pelamin.. hehe

Aziana Ariffin said...

aku pun xsabar nak naik pelamin..hahaha

Post a Comment